4/1/11

Νέα εποχή ανατέλλει στο WRC. Τα μικρά θηρία είναι εδώ!!

Το 2011 θα είναι μια εντελώς νέα χρονιά στο WRC, αφού θα δούμε στις ειδικές διαδρομές νέα αγωνιστικά αυτοκίνητα

Αυτά της κατηγορίας C, ή μικρομεσαία, θα δώσουν τη θέση τους σε εκείνα της κατηγορίας B, ή supermini όπως αποκαλούνται. Οι κινητήρες θα μειωθούν σε χωρητικότητα (από 2.000 κ.εκ θα γίνουν 1.600 κ.εκ), αλλά όχι σε ιπποδύναμη, εισέρχεται πλέον ο άμεσος ψεκασμός στο χώρο των αγώνων ράλι και γενικά θα υπάρχουν σημαντικές αλλαγές και στους κανονισμούς, με σκοπό να μειωθεί το κόστος συμμετοχής και να μπορούν να εισέλθουν νέοι κατασκευαστές. Στο Παρίσι λοιπόν παρουσιάστηκαν τα νέα Citroën DS3 WRC, Mini WRC και Ford Fiesta WRC και σας τα παρουσιάζουμε! 
 Citroën DS3 WRC: «O απόγονος των πρωταθλητών» Δυναμικό, επιθετικό και βασισμένο στην φιλοσοφία του «creative technology» της Citroën δείχνει να είναι το πρώτο στοιχείο που παραπέμπει στο νέο αγωνιστικό εγχείρημα της γαλλικής εταιρείας. Θα πρέπει να τονίσει κανείς ότι λαμβάνει πολύ βαριά κληρονομιά από τους προκατόχους του, αφού τα Citroën Xsara και C4 WRC έχουν κατακτήσει πέντε τίτλους κατασκευαστών και έξι οδηγών και εάν συνυπολογίσει κανείς και τους δύο φετινούς, τότε ο πήχης ανεβαίνει πολύ ψηλά. Είναι εξοπλισμένο με τετρακύλινδρο τούρμπο κινητήρα χωρητικότητας 1.6 λίτρων με άμεσο ψεκασμό (οικονομία καυσίμου, αφού ψεκάζει απευθείας στο θάλαμο καύσης). Είναι η πρώτη φορά που η γαλλική εταιρεία κατασκευάζει όλα τα μηχανικά μέρη μόνη της, συμπεριλαμβανομένου και του μπλοκ του κυλίνδρου αλλά και της κεφαλής, κατά τέτοιο τρόπο που να έχουν το μικρότερο βάρος για να προσδίδουν καλύτερο κέντρο βάρους. Το μηχανικό σύνολο δοκιμάστηκε για πρώτη φορά στην πίστα δοκιμών Satory κοντά στις Βερσαλλίες, στις 23 Ιουλίου. Από τότε μέχρι σήμερα οι Λεμπ, Σόρντο και Μπουγκαλσκί έχουν πραγματοποιήσει μια σειρά δοκιμών για να προσδώσουν στο αυτοκίνητο την κατάλληλη αξιοπιστία.
 Δοκιμάστηκε σε αεροδυναμική σήραγγα για να κατασκευαστούν οι ογκώδεις προφυλακτήρες και τα αεροδυναμικά βοηθήματα, ενώ αυτό που το διακρίνει από τους προκατόχους του είναι ότι περιλαμβάνει περισσότερα σημεία εισαγωγής αέρα και ψύξης του κινητήρα. Το συνολικό του μήκος αγγίζει τα 1820 χλστ. και περιλαμβάνει και 18άρες ζάντες για ασφάλτινους αγώνες. Η Citroën κατασκεύασε μόνη της και τα καθίσματα, για να προσφέρουν τη μέγιστη ασφάλεια στο πλήρωμα, ενώ χρησιμοποιήθηκαν συνολικά περισσότερα από 40 μέτρα ατσάλι για το κέλυφος του αμαξώματος. Το μηχανικό σύνολο συνδυάζεται με εξατάχυτο σειραϊκό κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο και εδράζεται σε υποδοχή από αλουμίνιο. Οι φετινοί κανονισμοί πάντως του WRC έχουν περιορίσει τη χρησιμοποίηση τιτανίου και ανθρακονημάτων στο ελάχιστο, ενώ ο αριθμός των τροποποιήσεων που μπορούν να γίνουν στο αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια της ζωής του έχουν περιοριστεί αρκετά σε σχέση με το παρελθόν. Ακόμη, τη νέα χρονιά τα κιβώτια θα είναι ημιαυτόματα και θα απαγορεύονται τα κουμπιά πάνω στο τιμόνι. Γι' αυτό το νέο Citroën έχει χειροκίνητο μοχλό αλλαγής ταχυτήτων. Διαθέτει δύο διαφορικά, εμπρός και πίσω, τα οποία είναι μηχανικά και συνδέονται μεταξύ τους με έναν διαμήκη άξονα. Το κεντρικό διαφορικό είναι απαγορευμένο, αλλά ένα σύστημα θα χρησιμοποιείται για να αποσυνδέει τους πίσω τροχούς όταν μπαίνει σε λειτουργία το υδραυλικό χειρόφρενο. «Το DS3 είναι η βασική ιδέα για το πώς χτίζεται ένα σπορ μοντέλο και τα αγωνιστικά αυτοκίνητα. Είναι συμπαγές, διαθέτει στυλ και ευκινησία, και η Citroën στοχεύει να συνεχίσει να κατακτά παγκόσμια πρωταθλήματα» είπε ο Ολιβιέ Κεσνέλ.
 Mini WRC: H επιστροφή ενός θρύλου Όταν το 1968 είχε πέσει η αυλαία για το Μini σε αγώνες αυτοκίνητου κανείς δεν θα περίμενε ότι μετά από 43 χρόνια το αυτοκίνητο-θρύλος του Αλέξανδρου Ισιγόνη θα επανερχόταν στο προσκήνιο του παγκόσμιου πρωταθλήματος ράλι με το Mini WRC! Tα αποκαλυπτήρια του νέου αγωνιστικού αυτοκινήτου, γόνου της Prodrive σε συνεργασία με την BMW, πραγματοποιήθηκαν σήμερα (30/9) στην Πόλη του Φωτός. Παράλληλα με την παρουσίαση του νέου Mini WRC, επιβεβαιώθηκε και συνεργασία του Βρετανού οδηγού και μαθητή του Κόλιν Μακρέι, Κρις Μίκι με τη νεοϊδρυθείσα ομάδα.
 Η Prodrive, που κέρδισε τρεις παγκόσμιους τίτλους οδηγών και τρεις τίτλους κατασκευαστών με την Subaru από το 1990 μέχρι το 2008, έχει αναλάβει να «τρέξει» το αγωνιστικό πρόγραμμα του νέου Mini WRC. Το Mini θα είναι εξοιπλισμένο με τετρακύλινδρο Di turbo μηχανικό σύνολο χωρητικότητας 1.6 λίτρων, που θα μεταφέρει την κίνηση στους τέσσερις τροχούς με τη βοήθεια ενός 6τάχυτου σειραϊκού κιβωτίου ταχυτήτων Xtrac. To 2011 το Μini WRC θα εμφανιστεί σε 6 από τους 13 αγώνες του πρωταθλήματος και το 2012 θα έχει πλήρη συμμετοχή. Για την ιστορία, να αναφέρουμε ότι η Prodrive δημιουργήθηκε το 1984 και σ' αυτήν εργάζονται περίπου 500 άνθρωποι, αφού το Mini WRC δεν είναι το μοναδικό project της. Είναι γνωστό ότι συμμετέχει και στους αγώνες αντοχής και μάλιστα αυτή τη στιγμή ετοιμάζει ένα νέο ανοιχτό μονοθέσιο που θα πάρει μέρος στον επόμενο 24ωρο αγώνα του Le Mans.
 Ford Fiesta WRC: «Εχθρός του καλού το καλύτερο» Το τρίτο αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε στο Παρίσι στο πλαίσιο του Σαλονιού Αυτοκινήτου είναι το Ford Fiesta WRC, του οποίου είχαμε πάρει βέβαια μια γεύση από πέρυσι, οπότε είχε μπει στους αγώνες το Fiesta S2000. Tα χρώματα μοιάζουν με εκείνου, αλλά το νέο μοντέλο δείχνει πιο επιθετικό. 
To ντεμπούτο του θα γίνει στο Ράλι Σουηδίας το Φεβρουάριο του 2011 και για την κατασκευή του χρησιμοποιήθηκε ως βάση το Super 2000, και συγκεκριμένα κατά 80% όσον αφορά το σχεδιασμό Το νέο αυτοκίνητο έχει συμπληρώσει συνολικά 3.000 χλμ. δοκιμών με τον κινητήρα που φοράει το Focus WRC. Να σημειωθεί ακόμη ότι η γαλλική εταιρεία βελτιώσεων Pipo έχει συνδράμει σημαντικά στην περαιτέρω βελτίωση του νέου 1600άρη κινητήρα με τον υπετροφοδότη, που βασίζεται στο γνωστό Ecoboost με το οποίο θα εφοδιαστούν και τα αυτοκίνητα παραγωγής. Το Ford Fiesta είναι μάλιστα το δεύτερο αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη.
Η μεγαλύτερη αγορά οχημάτων  στο Internet!
Δείτε και άλλες προσφορές!! Οι ευκαιρίες είναι εδώ!!
Διάβασε και άλλα άρθρα για το αυτοκίνητο εδώ!!!


Μπες στην παρέα της ταχύτητας!Κάνε like εδώ (μου αρέσει):




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου